torsdag 22 juni 2017

När jag kommer tillbaka

Jag försvann ett tag.
Kanske mest fysiskt men även mentalt.
Det krävdes för mycket från en kvinna som inte riktigt hann eller orkade med.
Mig.

Jag försöker så gott det går och det går.
Men ibland behöver jag landa, någon helt annanstans.


Som på en strand utanför Floridas kust med ingenting annat än hjärtat som slår i mitt bröst.
Ibland måste jag landa.
Någon helt annanstans men ändå där det känns som hemma.


Där jag känner till gatornas namn och solens vandring under dagen.
Där jag har mina favorit restauranger och där jag vet var stranden är som allra vackrast.
Hemma men långt, långt borta ändå.

Jag landade där.
Och i själen kom lugnet när jag i magen tog ett stort beslut.
Ett nytt kapitel startar här.
Livet tar en vändning och jag tror jag är beredd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar